HONDA CM400T

Nog jong en onbezonnen kocht ik op mijn 24ste een Honda CM400T, zonder dat ik een rijbewijs had. Met deze motor heb ik slechts enkele illegale ritjes gereden en weer verkocht.
Na wat speuren vond ik in november 2018 een opknappertje van dit type. Voor € 400 en een kratje bier werd ie van mij. In de winter die volgde heb ik hem opgeknapt. Inmiddels heb ik er al mooie toerritjes mee gereden.

Inmiddels heb ik verschillende zijkapjes waaronder die van de custom. Die vind ik het mooist en staan ook op de meest recente foto's. Maar wat zijn de verschillen tussen de T en de custom? Zie deze link voor meer info:

Na bijna 2 jaar is de CM inmiddels behoorlijk netjes geworden. Rommelen aan zo'n motor is erg leuk en ik wil toch wat te doen hebben.
Ooit heb ik MTS-Werktuigbouw gedaan, hoe een motor werkt weet ik wel. In theorie dan. Een motorblok uit elkaar halen heb ik nog nooit gedaan. Op marktplaats was al snel een CM blokje gevonden, voor € 50 werd ik de nieuwe eigenaar. Ruben heeft het blok in Enkhuizen opgehaald en en passant voor € 20 ook carburateurs meegenomen. Het onderzoek en praktijkonderwijs kan beginnen.

Beide zoons, Ruben eerst en daarna David, gaan ook voor hun motorrijbewijs. Op het moment van schrijven moet David nog starten, Ruben heeft zijn rijbewijs dan al 1,5 jaar. Beiden hebben een pre motorrijles gekregen, natuurlijk op de vriendelijke CM.

Prince' "Purple Rain" Motorcycle, inderdaad een Honda CM400, de automatic versie. De motor is niet zo groot, Prince ook niet, zo leek het toch nog heel wat.

Foutje...

Het is mei 2022 als ik van mijn schoonmoeder de enige foto toegestuurd krijg van mijn...CM450E. Dus NIET de CM400T, had ik het al die jaren verkeerd onthouden. Die CM450E is nu vrij uniek. Met spaakvelgen en iets meer CC maar toch hetzelfde model. Later is de Rebel gekomen, die had ook 450cc, maar is heel anders. Niet zo mooi, vind ik persoonlijk.
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin